Thursday, September 16, 2010

Raya, siapa tak suka raya? Aku suka! Aku suka! Haa! Banyak makna raya ni, tapi bagi aku, berkumpul ngan sanak saudara, tu yang best. Bukan apa, bukan senang nak berkumpul ramai-ramai. Takat 2,3 keluarga...tak shock lagi nak bergosip. Nak berdekah pun, tak havoc gitu. Hahaha.

But then, the most important, DuitRaya. Kalau raya tanpa dapat duit raya, tak best. Bagi aku, bukan raya sebab umur macam aku ni, still dapat duit raya sebab aku study lagi. Wah! If aku sambung amik Master, mesti dorang still bagi aku duit raya yang berkepuk kan? Grrr! Tunggu 3tahun lagi, baru la turn aku nak bagi duit raya kat adik,sepupu-sepapat.

Raya tanpa makan sedap, BUKAN RAYA OK? Tu bagi aku, bagi korang..mesti MAKAN penting kan? OpenHouse, sangat WAJIB okay? Kenapa la makcik-makcik aku ni wat OpenHouse time aku da nak balik UKM. Sangat tak puas hati. Makan sedap tanpa aku, sangat tak adil. Cit!

Sebut pasal UKM, sangat seronok nak balik. Buah hati menunggu kepulangan aku. Cewahhh! Aku plak nak Dodol dari dia. Ahaa...da lama tak makan dodol. Tu yang cam meroyan je duk umah...pikirkan dodol yang tak seberapa tu. Meroyan pasal Dodol, tangan wat kuih raya nak bawa balik UKM. Senang...nanti malam-malam, kalau lapar, boleh makan kuih raya instead Maggi je. Hehe. Cakap raya, bilik kene segak kan? Stock makanan da abis, kene referesh balik ni. Meh jemput datang bilik aku...kalau kuih abis...aku bagi korang minum air je la ek? :)

Study? Don't ever say in front of me. Aku nak aman damai kat rumah tanpa sesak nafas dengan assignment, report yang cam haram J, Midsem, haih. Mak aku pun tahu...apa itu cuti. But, I have to walk along the path, counting my own step and the reality hit me. Dang! Lagi 3 hari nak balik rumah, tapi tak sedar diri yang hari selasa ada exam. Peghh...sangat mantap aku membuat keputusan dalam hidup. No hal, just think forward and smile. :)

Hope so, Raya tahun depan, more happening, more havoc, more gosip (bukan gossip girl, tapi MSG; Makcik Suka Gosip), will lighten up my day. Not to forget, OpenHouse kena rancang ikut schedule aku. Baru best kan?

Last, but not at least, don't wreck yourself. Make it fun, and smile, it brighten up your day.

HAPPY MALAYSIAN DAY,PEEPS.

Ps; Selamat UlangTahun yang ke-60. :)

No comments:

Post a Comment