Thursday, June 18, 2009

satu hari,ak terjaga dari tidur,dan aku terus menggapai hp ak yg,of course hp ak ade kat sebelah aku.hehe...ak tgk jam mnunjukkan pukul 7.50am,ak mahu bangun dari katil tapi mata ni...x reti nk bukak. so,ak sambung la tido aku sampai la aku terasa rambut ak cm ade org tarik. aku buka mata...aku tekejut! org tu...hisap puting ngn kain lampinnya,sedang mengusap-usap pipinya yang gebu. rupa-rupanya,itu adik lelaki aku,izzat. bila aku bukak mata,aku tengok dia senyum sambil tarik rambut aku. aghhh! sakit disitu. mama selalu guna taktik ni tuk kejutkan aku bangun dari tido. sengaja je,dia buka luas2 pintu bilik aku,supaya senang adik ak nk masuk buat kacau. hish! sebab dia tau,klu adik lelaki aku kejutkan...aku akan bangun terus. klu mama kejutkan,aku hanya cakap "ye,yaya bangun". after dia kuar,aku terus bangun dan kunci pintu bilik aku! hahaha

after bangun dari tido,aku menuju ke ruang tamu. aku on tv,then aku baring depan tv.motif aku:supaya mama igt aku tgk tv bukan tido balik kat ruang tamu. bijak kan? hehe..tapi kacau r. mama bising. kat ruang tamu rumah aku,ade sliding door,mama buka pintu tu luas2. huh! lam hati aku membara je sebab kacau aku tgh tido. ak terasa kulit aku panas. patut la...matahari betul2 depan aku. cit! "yela2! yaya bangun ni",jawab aku kat mama ngn nada separuh tak puas hati. mama just senyum je. aku bangun,terus mngadap tv eventhough i knew,pagi2 xde cite ak. saje je nk bagi mama membebel. then,perut aku wat concert lak sebab mama baru je habis masak mee goreng favourite aku. hehe...aku pegi basuh muka,gosok gigi,and makan!!! part yg paling aku suka. :]

aku makan sambil tgk cite kartun kesukaan adik2 aku. huh! tensen ade gak. tapi xpe la. sekali-sekala je aku layan cite kartun ni. tetiba jek,mama menjerit dari dapur. ak terus melompat dari sofa then pegi jenguk mama...to find out what happen. ok! mama da wat list,suh aku kemas rumah.mama suruh aku sapu rumah,basuh baju,lipat baju etc. ngan muka selamba sambil letak pinggan kat dalam sink,aku jawab,"malas r ma.esok bole x?" haha! mama wat muka dragon comel yg tgh marah. telinga dia kuar asap yg banyak. ak da tau da ayat die tuh. ak da bole hafal da.
ko ni...pompuan ke laki? klu laki..bole la mama terima alasan malas. ni x...da r pompuan. malas lak 2 nk wat keje umah. ape nk jadi ngn ko nih? tolong mama kat dapur...malas juga. tolong mama wat keje...ade je alasan ko. cmne ko nk kawen nnt? siapa nk layan laki ko? xkn mama yg da tua nk masakkan tuk laki ko. ko ni....ape nk jadi? klu bab keluar pegi jalan,ko cepat je ek? pantang ade org ajak..ko on je. pastu tinggal mama sorang2 kat umah.
ak menjawab,"ma..klu yaya kawen,yaya nk kawen ngn org kaya. bole upah orang gaji. pastu,orang gaji tu pulak,kene la pandai masak. yaya tolong makan je ngn laki yaya nnt." hehe..senyum aku ngn senyuman kambing. mama da mula pandang aku ngn pandangan yg mnakutkan. huhu..sori ma. anak mama nih..mmg malas r nk turun ke dapur. mama kan tau hakikat sebenar. jgn la marah. nnt..kalau yaya nak kawen,yaya make sure yaya akan belajar masak ngn mama. serious. lol! at least,yaya da pandai masak kek kan....even kena tgk resepi. lala...im still learning on how to bake a good cake.

hai..kenapa la aku begitu sinonim ngn perkataan malas. semua mnde ak malas nk buat. xtau la cmne nk reduce prangai ni. opah ckp,jgn selalu ucap perkataan cm,malas,xde duit,sebab nnt jadi betol! yeke? tp mmg betol pon,selalu aku ckp malas,smpai skang,assignment aku belom siap. 2 la asyik tangguh jek. hoho. tapi aku suke wat mnde ni.

makan.tidur.jalan-jalan.shopping.cuci mata.

No comments:

Post a Comment