Sunday, July 5, 2009

hari ni pegi klas ngn keadaan yg separa x rela sbb pagi ni kat ukm,amatlah best untuk tido. datang la satu msg yang sngaja mnganggu waktu tidoku. haish. ak tgk,trpampang nama JKAS-SAYYID dan mnanya ttg klas dimana. adus...bukak mata pon malas. ye2. ak bangun dr tido dan reply msg dia. okies. ak tgk jam hp aku,mnunjukkan kul 8am. awal lagi,detik hati aku ni. ok la. ak pon baring jap sambil sibok alarmkan hp ak pukol 8.15am. bajet nk g mndi,nk iron baju lak. hoho. sekali tgk jam da kul 8.30am. melompat tuan hamba dr katil untuk mngejar bas. smpai je kat bus-stop,ak melihat pmandangan yg agak luar biasa bg aku. sbb tetbe je bus-stop tuh penuh ngn org berbaju kemeja,berbaju melayu. ak pon pelik r. skali pandang..ak x kenal dorang. 2 kali pandang,mmg sah budak baru. junior kot? haha! sbb ak senior la,ak bajet tahu semua. ak teros masok lam bas dan dorang tgk pelik je kt ak. lantak pi la korang. ak nk g klas. korang xnk g klas sudah. pakcik bas....opss! abang bas pon nk xnk je bawa bas. smpat g brbual kt luar bas. ni...yg duk kat lam bas da panas da ni even air-cond da sedia ada sejukkan badan aku.

then,sesampai jek ak kat fak,ak tgk rofia,coursemate ak,sdg tunggu bas. ak pon pelik ah. lalu,ak brtanya sama dia,rofia! u x pegi klas ke? ngn slumber,die jawab,klas da abes. u lambat dtg klas. org da balik,u baru nk dtg. haish. merah muka ak bile die ckp cmtu. haha. ak say sorry kt die then mnuju ke dlm fak. huih! ak tgk foyer pon da ade junior. pegi kafe pon,ramai junior. haish! pelik gak ak. bese..klu time breakfast,jarang org mkn. sbb aku la pelanggan tetap klu time breakfast. haha. tu yang pelik bg ak. hahaha! ak nk gelak dulu. klu ak igt mnde nih,mst ak trgelak. adus. da 1tahun ak kat ukm. da1tahun aku belajar kat fakulti kejuruteraan & alam bina. ak bole buat ksilapan yg agak memalukan diri sndri. hoho. cm bese la. pegi kafe,mahu makan la. lepas tgk lauk kat kafe,ilang plak selera nk mkn sbb trlalu byk lauk. then,ak suh la si paten nih g amik mkanan die dolu. dan ak g cop tmpat. sesampai jek kt tmpat duduk,ak tgk mknan si paten cm sedap. tringin lak nk mkn tp xtau nk mkn ape. dan si paten tolong pilihkan mkanan tuk ak. NASI LEMAK KEJUT.terbaik!! huih. ak pegi kt abg kafe dan memesan nasi lemah....opss! nasi lemak. lepas dpt nasi lemak,ak hulur r duit rm5 kt die. bajet nk byar kat abg tu. skali abg tu ckp, bayar kat depan. adus!! malu kot muka aku. lalu,ak mnjawab,sori r. saya dak first year. hahaha! abg tu gelak. adus!!! malu sesangat sbb abg tu mg da kenal sgt ngn muka aku nih. klu muka aku jek,order nasi lemak. xpe. first day dtg fak ngn keadaan yg agak serabai. bole dimaafkan. :]

ok. hari first di UKM. agak memenatkan sbb melayan kerenah dak baru. xpe. aku bole train diri aku as akak yang baik.haha! x sangka da besar da aku nih. yg penting...ak menyempatkan diri untuk cuci mata. haih. mata aku da agak kabur sbb da lama x cuci.
toink. toink!

No comments:

Post a Comment