Wednesday, November 4, 2009

Ada Apa Dengan Mata Aku?

Jangan marah aku jika aku aku jalan,tapi aku langsung tak senyum kat kau. Jangan bengang kat aku,jika kau panggil aku dari jauh,tetapi aku teruskan perjalanan aku. Jangan simpan dendam, jika aku buat muka menyakitkan hati kat kau. Don't you ever do that. Salahkan mata aku yang rabun ini. Salahkan dia cepat! Haishhh. Ramai orang complain kat aku daa. Da malas da aku nak meng-explain-kan da. Kalau aku buat DON'T KNOW tu...paham-paham je la. Mata aku ni berhabuk sikit. Lama tak bersih. Penyapu tuk mata aku da hilang da. Ade ek penyapu tuk mata? COnfused jap.

Mata aku ni cam baby gak. Kene tidur yang cukup,baru segar. (Penipooo!) Tanpa rasa belas kasihan terhadap 'paper' yang aku amik tadi,aku dengan hati yang senang,boleh tidur atas paper exam. 30minutes! Haih,cik mata. Sedap anda membuta? Dikala otak aku sedang berpusing mencari akal tentang soalan yang hanjeng syialan 'menggiurkan' tu...bole plak kau tidur kan,cik mata? Tetapi tak ape. Aku bagi 'permission' tuk kau tidur tadi sebab memang aku ngantuk sesangat laa. Hihi. Tak senunuh betul perangai.

Aku suka men'cuci' mata aku ini. Tak kadang-kadang. Tak jarang. Selalu sangat lah. Men'cuci' mata hanya untuk Superhero aku. Da lama tak lepak sama ngan Superhero. Superhero asyik berstatus 'invi' jek. Kalau tak 'invi',asyik 'idle' jek kat MukaBuku. Eh?! Superhero ade MukaBuku? Kalau ada pun,aku takkan cemarkan Wall Superhero. Ahhh! Dania sedang mem'poyo'kan diri sendiri. Don't trust her. :|

Mama asyik bising bila aku cakap,nak tukar Spek baru. Dia cakap,
Kau ikut mana ni? Mama tak rabun. Papa tak rabun. Tetiba kau yang rabun ni,apesal?
Eh-eh. Da nak rabun,nak wat camane. Tak ada jawapan untuk soalan itu. Mama ni,sama cm Superhero. Ahh! Persetankan itu semua, yang pasti aku suka dengan kerabunan aku. Erk? Pelik! Aku bangga sebab aku rabun. Aku suka bila orang cakap, Eh Dania. Kau rabun ek? Napa aku tengok,kau langsung tak pakai Spek? Suka sangat soalan kau sebab aku lebih bengangsuka dengan jawapan aku. Ikut suka aku r. Heee. Cili kan manis. Tak pedas langsung. Kau tak terasa kan? :>

2 comments:

  1. kalo dah rabun 2...rabun laa...terima kenyataan wahai dania cyunk..huhuhu
    t ko x leh nak tatap muka aq yang ciut miut nie....hahahhaha

    ReplyDelete
  2. hoho. refer last paragraph. aku bangga dengan kerabunan aku.

    ReplyDelete