Tuesday, January 18, 2011

Aku pilih KURUS douh !

Semalam aku tengok video 2orang budak duk kiss depan pavi. Hahaha...sengal. Video tu kemain lama lagi, aku je yang malas nak tunggu youtube loading cam hapee.

Kalau lah aku jadi pompuan tu, aku duk pi je KLCC tu. Takde makna nak duk tepi jalan pujuk kekasih hati yang tak bagi pergi KLCC. Ughh...mind your own business Lelaki. Takpe..nasib baik pompuan tu bukan aku. Hahaha.

Cerita kat atas ni, selingan je sebenarnya. Bukan isi kandungan utama sebenarnya.

Okay...ni yang betul. Baca la wehh. Baca laaa...


Aku gemuk, aku okay? Oh...tidak. Aku buncit je kot.


Buncit memang.......sengaja je. Jeles kat aku la tu, taknak aku kuruskan.

Nafsu pon satu, tak reti berhenti nak makan. Ada je makanan yang kau syorkan kat aku kan? Ishhh...semalam da MeeKetam, hari ni nak PecelLele. Dushh....memang sengaja je kan, kau Nafsu. Bagi cadangan kat aku, makanan yang.....sedap-sedap kan??

Lepas ni, Nafsu, Buncit.....sit tightly. Jangan duk ngada nak jelees kat aku. Aku da semangat nak pecahkan lemak yang ada.

Tips versi Dania.....harap menjadi la kali ni. Da ramai da perasan aku gemuk laa, bulat laa..hiishhh. Tak bole jadi ni...

  1. Makan harus dengan skala yang kecil. Da takde da makan nasi banyak-banyak! (Ayat taknak poyo)
  2. Makan sayur jee aku lepas ni. Tomato, salad..jadilah peneman aku yang setia lepas ni.
  3. Tak lupa....buah. Oh...pisang,betik! Rindu laaa....
  4. Kurangkan fast-food even though aku yang kejar fast food ni. Sigh
  5. Exercise? Cukup la kan petang-petang aku asyik main volleyball kan? Dengan lawak yang memang tak jangka dek akal aku. Sungguh terhiburr. : )
  6. Wajib minum air putih. Haaa...aku selalu amalkan ni. Tapi bawa pi kelas selalu je tak habis




Ni makanan brunch aku semalam. Comel tak? Aku amik NasiKerabu, Salad ngan MeatBall masak ape entah yang seketul tu. Sedap gak laa. Jimat pon jimatt. Sedap pon sedapp. Hahaha. 

So, perancangan tuk kurus takde la ketat sangat sebab aku ni sangat prihatin bab-bab makan. 

Makan tanpa Nafsu yang membuak da lepas ni.

Harap berjalan ngan lancar.

Harap Buncit da tak jeles ngan aku, dan Kurus masih setia ngan aku. Pls Kurus..






No comments:

Post a Comment