Wednesday, October 28, 2009

Papa Si Comel. Bukan Macho.

Masa kecik-kecik,aku suka 'bergolek' tak tentu pasal bila aku tak dapat apa yang aku inginkan. Kat tanah ke,kat ruang tamu ke,mesti aku bergolek. Mesti kelakar that time. Tak buleh nak ingat sebab memang aku ingat sangat perkara nih. Then,Dia mula memanggil aku ngan nama-nama yang tak comel bagi aku. 'Tayar', 'playar'. Adess. Takde nama lain ke? Sampai sekarang,Dia 'save' that name lam hp dia. Memalukan tapi comel. Sekarang baru nak cakap cumil kan? hehehe.

Saya rindu akan senyuman dia. Senyuman dia,buat hati saya berbunga. Dia baik. Dia comel. Kawan saya cakap,dia mirip-mirip David Beckham. Hell yeah! Mula-mula saya denied apa yang kawan saya katakan,tapi bila saya renung dia,I'm admitted. Bangga pun ada la. Saya, Superhero dan Dia,meminati pasukan yang sama. RED DEVIL. All the information about the red devil is under his finger tips. Tapi,dia bukanlah kipas-susah-mati red devil. Aku suka dia sebab dia cumil. Tak-tak. He is an athletic. Saya bangga sebab dapat genetic ini. Semua permainan dia sudah try. Jangan tanya,dia sudah main paintball tak, sebab aku sanggup finger crossed,dia tak pernah main. Aku penah ikut Dia gi main tenis. Kerja aku: kutip bola. Pastu,kena kejar ngan anjing syial mna entah. Pengalaman yang tak senunuh.

Saya makin suka kat dia. Cameni nih? Bila aku suh dia pick aku dari kelas tuisyen,Dia la orang pertama tunggu kat luar pagar. Then,aku naik motor ngan Dia,sambil aku menongkat dagu aku kat atas bahu dia. Comel kan? Dia tanya,how your study just now? Aku tak jawab sebab letih sambil mnutup mata aku. Maybe dia paham kot. Sorry okay cuz ignore your quest. Tetiap malam dia pick aku,ngan soalan yang sama. Sayang kamu. Aku dapat result teruk pun,dia tak pernah nak marah aku. Just say,jangan banyak main. Stay focus on what you do.Tapi skang,aku da makin jauh ngan dia. Kami jarang bermessage,bercall sebab dia bz ngan hal dia. So do I.

Pas aku tengok movie Papadom,peghhh! Memang masyuk kot? Love its moral value. Memang movie itu berjaya buat aku menangis. Nasib baik tak teresak-esak cam orang sebelah aku. Tak senunuh lorr. Movie tu,wat aku buka mata luas-luas,apa maksud kasih sayang seorang bapa terhadap anak dia. After keluar dari wayang,terus meraba beg tuk mencari gadget kesayangan aku. Aku meng-dail Papa,si comel. Mesti Papa pelik,apa lah anak dia call memalam cenggini semata-mata untuk tanya khabar. Mesti comel kan? Papa sudah 'kerjakeras' tuk aku. So,my turn to do so.

notakakitangan: I love you. Aku silap selama ni.

No comments:

Post a Comment